Obchodník v D.A.S.: Prodávat něco, čemu sám věřím
„Když jste schopný, můžete prodávat ledasco od hrnců po hypotéky. U nás se ale v obchodním týmu potkávají lidé, kteří mají společnou zásadu: prodávat jen to, co sami považují za užitečné,“ vysvětluje týmový manažer Radek Dufek. Podle něj je většina nových kolegů překvapena kvalitou a rozsahem služeb, které mohou za D.A.S. nabízet, a zároveň jim dává smysl pomáhat lidem a firmám vyhnout se nepříjemným právním sporům i nákladům na ně.
Video
Obchodní tým v D.A.S. má jednu velkou výhodu – prodává produkt, který lidé opravdu potřebují a který jim zároveň pomáhá. Pojišťovna právní ochrany je navíc na českém trhu jenom jedna.
Nejčastější důvody, proč klienti uzavírají právní pojištění
Úkolem obchodního týmu D.A.S. je v první řadě službu představit B2C i B2B zákazníkům, kteří ji většinou neznají. „Je to úplně opačná situace než prodávat například investiční produkty a konkurovat jiným firmám. Soupeříme převážně pouze s vlastním časem a kapacitami, nikoliv s konkurencí. A to je oproti jiným oborům pro každého obchodníka příjemná změna,“ vysvětluje manažer externí obchodní sítě Radek Dufek.
Nenasycený trh znamená mnoho obchodních příležitostí
„Neexistuje mnoho oborů, o kterých by se dalo říct, že je v nich trh nenasycený. Pojištění právní ochrany mezi ně rozhodně patří a to dělá naši práci atraktivní i pro zkušené obchodníky. Když jste schopný, tak se vám po letech praxe jednoduše nechce nikomu nic nutit. Chcete mít v ruce nabídku, která lidi příjemně překvapí a je-li v souladu s jejich hodnotami, tak za ni rádi zaplatí,“ přibližuje Jitka Chizzola motivaci kolegů, kteří přicházejí do jeho obchodního týmu D.A.S.
ROZHOVOR
Ředitelka D.A.S. Jitka Chizzola: Propojištěnost právní ochranou v Česku je skoro nulová. Trh nabízí obrovský potenciál
Firemní kultura v D.A.S.
Počet zaměstnanců: 140
Počet poboček: 12
Dress code: Business Casual
Tykání nebo vykání: Tykání i vykání
Dog friendly office: Ne
Anglicky mluvící kolegové: Ne
Kanceláře: Uzavřené kanceláře tam, kde se pracuje s důvěrnými daty. Většinově open space
Eventy pro zaměstnance: Je jich spousta – výroční konference, sportovky, mikulášská besídka, golf, ale taky třeba společné vaření, grilování a narozeninové večírky. Plus jeden den volna ročně na charitu.
Fungování týmů: Firma je rozdělená do menších týmů. Je kladen důraz na týmovost a spolupráci.
Kariérní růst uvnitř společnosti: Ano, v rámci jednotlivých oddělení i celé společnosti
Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí: Ano, centrála v Rakousku
A zatímco z pohledu pojišťovny je zajištění služby klientům odborně a kapacitně poměrně komplexní a náročné, z pohledu zákazníka probíhá celá událost jednoduchou cestou – 24 hodin denně může zavolat na telefonní číslo, na kterém má zajištěnou právní pomoc až do výše nákladů 1 000 000 Kč pro každý případ, se kterým se na D.A.S. obrátí.
Nejčastějšími klienty jsou malé a střední firmy, které se pojištěním chrání před obchodními spory s neférovými partnery nebo před nečekanými událostmi ve vztahu k zákazníkům i zaměstnancům. Další významnou cílovou skupinu tvoří fyzické osoby, které se díky několika stokorunám až tisícikorunám ročně mohou s D.A.S. vyhnout nepříjemnostem při řešení reklamací, dopravních nehod, dědictví a řady dalších situací každodenního života.
Čím dál častěji si právní ochranu pořizují taky veřejné instituce, třeba školy nebo nemocnice. „Poslední koronavirové roky přinesly do veřejného prostoru řadu nových témat a nečekaných sporů, proti kterým nebylo pro žádnou stranu snadné se bránit. V rozpočtech veřejných institucí to ve výsledku znamenalo vysoké náklady na soudní řízení,“ popisuje praxi Radek Dufek.
Příležitost pro juniorní i seniorní obchodníky
„Než začnu něco prodávat, ptám se vždycky sám sebe, jestli bych si to sám koupil. U D.A.S. jsem si hned na začátku mohl říct že ano. Služba, kterou lidem nabízíme, mi dává smysl. Mám tu navíc volnou pracovní dobu a smlouvu na IČO, což splňuje moji potřebu vnitřní svobody. Jsem sám sobě pánem, a přitom součástí fajn týmu,“ vypráví Michal Podal z obchodního týmu.
Díky rozsahu nabídky i šíři neobsazeného trhu se u D.A.S. uplatní jak seniorní, tak juniorní obchodníci, případně samostatní oblastní manažeři, kteří je v jejich práci vedou a podporují. Ti pak v pojišťovně fungují jako kmenoví zaměstnanci. „Co u nás obchodníci nejvíce oceňují? Jasně dané podmínky a férové partnerství. Myšlenku, že jsme tu navzájem pro sebe i pro naše klienty, kterým chceme kvalitní službou usnadnit život,“ uzavírá Radek Dufek.