Právník v D.A.S.: Samostatnost hned po zaškolení a případy ze všech oblastí práva
„Těžíme ze zkušeností kolegů a zpracovaných stanovisek z nejrůznějších odvětví práva,” říká Martin Škorík, vedoucí oddělení likvidace zahraničních škod v pojišťovně D.A.S., která poskytuje jedinou službu svého druhu v České republice – na principu pravidelné splátky pojištění pomáhá fyzickým osobám a firmám šetřit čas a peníze při řešení nečekaných právních sporů.
Video
D.A.S. sice nabízí uplatnění právníkům s nejrůznější délkou praxe (někteří jsou tady i 15 let), nejzajímavější jsou ale tyto pozice pro čerstvé absolventy – nováčkům umožní sáhnout si na všechny obory práva a načerpat zkušenosti.
D.A.S. je jedinečná šíří uplatnění jednotlivých právnických profesí – pravdou je, že možnosti kvalifikovaných právníků jsou tady neobvykle obsáhlé. Škála případů, se kterými se klienti na pojišťovnu denně obracejí, je pestrá, a tak se i začínající právník dostane k mnoha typům práva zároveň. Získává cenné zkušenosti a přehled, díky němuž dokáže během krátké doby vyřešit i obtížné případy. Takové, které by se mu v jiných firmách dostaly do ruky třeba až za několik let.
Pocit, že jsem lidem užitečný
„Někdy se dočkáte pochvaly i za poměrně jednoduchý případ, kdy klient naši pomoc i tak ocení,“ vysvětluje Martin Škorík, co obvykle překvapí nové kolegy hned po nástupu do D.A.S.
Do přímého kontaktu se zákazníky se tu právníci dostávají i v poměrně vypjatých chvílích. „Naboural jsem auto, co mám dělat?“ „Mám podepsat pracovní smlouvu, když jsou v ní jiné podmínky než u pohovoru?“ „Soused mi vyhrožuje, že mi otráví psa, jak se mohu bránit?“ ptají se lidé po telefonu a potřebují rychlou pomoc. Kromě znalostí snad všech zákoutí svého oboru tak právníci v D.A.S. s každým případem nabírají taky zkušenosti v přímém jednání s lidmi nebo v poradenství.
Jejich úkolem je v právním týmu třeba to, aby se klient dostal ze svízelné situace hned na místě, měl jasný plán dalších kroků nebo dostatek finančních prostředků pro to, aby se mohl hájit. V krajním případě, kdy spor dopadne v klientův neprospěch, hradí pojišťovna i náklady protistrany. „Spory se vždy snažíme vyřešit primárně mimosoudní cestou, ale ne vždy je to možné,” vysvětluje Martin Škorík.
Benefity v D.A.S.
Délka dovolené: 25 dní
Home office / full remote: Ano, po domluvě s vedoucím i neomezeně
Vzdělávání zaměstnanců: Firma podporuje rozvoj a vzdělávání prostřednictvím interních i externích lektorů a koučů. Rozvojové programy pro zaměstnance
Jídlo v práci: V kancelářích je několik kuchyněk, kde si lidé mohou připravit jídlo a dát společný oběd
Počítač/mobil od zaměstnavatele: Ano
Další benefity: Příspěvek na stravování, Flexi Pass nebo karta MultiSport (6000 Kč ročně / po zkušební době), 3 sick days ročně, příspěvek na penzijní připojištění (3 % hrubé mzdy / po roce u společnosti), 50% sleva na produkty D.A.S.
5 specifik právníka v D.A.S.
„V průběhu zaškolovacího procesu budete získávat s přibývajícími zkušenostmi i odpovídající samostatnost,” vysvětluje Martin Škorík Do D.A.S. často přicházejí nováčci z advokátních kanceláří, kde se jako koncipienti zabývali vysoce specializovanou činností, ale jen málokdy se dostali k vlastnímu řešení kauz. „Když vám klient zavolá s tím, co ho trápí, a vy mu s využitím informačního zázemí, vlastních znalostí a podpory týmu dokážete pomoci, dává vaše práce o 100 % větší smysl, než když jste například v roli firemního právníka,“ přibližuje Martin Škorík obvyklou situaci, kdy do D.A.S. přicházejí noví kolegové.
ROZHOVOR
Ředitel právního oddělení: Rutina? Každý den je jiný. V D.A.S. si sáhnete na všechny oblasti práva, případů jsou tisíce
Příběhy, které nás drží ve střehu
Klíčovou dovedností, kterou lidé v právním týmu D.A.S. díky každodenní praxi ovládají, je schopnost rychle se zorientovat v problematice a rozhodovat se. Jedná se v tomto konkrétním případě o dědické právo? O rodinné právo? Nebo o jinou oblast? O tom se musí neustále rozhodovat a nad situacemi přemýšlet komplexně.
„Tato stránka naší práce není jednoduchá, ale právě proto nás baví. Děláme od prvního dne práci pro lidi a to kromě formalit a dokumentace znamená kontakt přímo s klienty," dodává Martin Škorík. Náročnější práci pak zastávají v týmu senioři, kteří díky svým zkušenostem vystavují odborná právní stanoviska.
Od prvního dne po nástupu děláme práci pro lidi.
Každodenní problémy, které klientům přinesl život, se sice neobjevují na titulních stranách deníků, dramatičností se jim ale často vyrovnají. Úkolem právníka v D.A.S. je přenést psané právo do praxe a využít ho pro akutní pomoc člověku, který má mnohdy vážný problém a stojí před rozhodnutím, které ho může ovlivnit na celý život. „Díky tomu, s jakými případy jsem se tu setkala, a také díky podpoře od zkušenějších kolegů jsem začala už v mladém věku vnímat užitečnost práva očima praxe. Dokázala jsem lidem poradit s tím, jak postupovat v konkrétní náročné situaci,“ senior právnička zahraničního oddělení Monika Tomanová.
Nové kauzy přibývají
Zatímco k advokátům nebo soukromým právníkům obvykle vede osobní schůzka, právníci v D.A.S. pracují s klienty po telefonu a online. Šetří tak čas sobě i klientům, díky čemuž se dostanou rychleji k řešení samotných problémů.
Martin Škorík
Vedoucí oddělení likvidace zahraničních škod, začínal na pozici řadového likvidátora. Nyní vede osmičlenný tým, který klientům pomáhá zejména v oblastech přestupkového, přepravního, spotřebitelského a pracovního práva. Na své pozici zúročuje znalosti německého a anglického jazyka, a zkušenosti nabyté působením v advokacii a pojišťovnictví.
Častá je i situace, kdy se na pojišťovnu klienti obracejí s tématem, které se dosud neřešilo. Klíčovou roli pak hrají seniorní lidé, jejichž úkolem je vyznat se co nejrychleji v nové oblasti a najít způsob, jak se s bezprecedentní situací vypořádat. Může jít například o krácení pracovní doby, práce na home office, rušení akcí z důvodu proticovidových opatření, povinnost nošení roušek, rušení zájezdů nebo třeba o spory rodičů se školami.
„Právě jsem měl dopravní nehodu. Co mám teď udělat?“ „Je moje dítě povinné nosit roušku v jídelně?“ „Můžu dostat výpověď, když nemám možnost pracovat z domova?“ „I na takové otázky jsme svým klientům zavázáni odpovědět kvalifikovaně a rychle. Předpokládám, že inásledující roky přinesou do naší práce nová právní témata, která nás budou učit novým výkladům a pohledům na konkrétní životní příběhy,“ uzavírá Martin Škorík.