Kaufland: Na vašem spokojeném nákupu má podíl architekt, mikrobiolog i IT specialista

20. června 2022
25 minut čtení
scroll down

Vyvinout logistický proces pro novou automatickou halu. Řídit nakládání s odpady v čističce vod. Hlídat kvalitu zboží podle nejnovějších norem. Analyzovat data o zákaznících ze všech dostupných kanálů. Být lídrem týmu kreativců. Dá se říct, že držet Kaufland na špičce českých retailových řetězců znamená neustálý vývoj v desítkách oborů. Co tím firma myslí, když říká, že se nebojí investovat do know-how těch nejlepších lidí a že ambiciózním zaměstnancům dává neobvyklý prostor pro individuální rozvoj?

Pro běžného člověka je Kaufland známou značkou retailových obchodů, kde nakoupí pohodlně od potravin po celý sortiment non-food zboží. Málokdo už si ale uvědomuje, že za plnými regály stojí nikdy nekončící proces vývoje, zavádění technologií, modernizace procesů a každodenní lidské spolupráce, který tvoří zaměstnanci centrály, distribučních center, masozávodu a 139 prodejen po celém Česku. Při bližším pohledu je firma dokonale řízený organismus, jehož život závisí na schopných lidech mnoha specializací. Zvenku často nečekaných. 

Máš ambice? Dáme ti nástroje i finance pro další rozvoj

Chytrou zaměstnaneckou politikou dosáhl Kaufland toho, že získal do svých týmů inovátory v logistice, technologiích i v projektovém managementu. A že si ho pro své uplatnění volí i zkušení senioři z oborů, které by možná málokdo v řetězci hledal. Zkuste se například zeptat kolegů, zda je napadne, co mají společného tyto profese: 

Specializované profese, které najdou v Kauflandu uplatnění

Kaufland
Kaufland
Kaufland
Left
Right

Odpověď zní: ti všichni – a spolu s nimi lidé desítek nejrůznějších specializací – jsou potřeba pro to, aby zákazníci Kauflandu našli vždy to správné zboží, na správném místě, ve správné kvalitě a odešli spokojeně domů se vším, co potřebují. Podle CEO Kauflandu Stefana Hoppeho se to daří čím dál lépe. „Obzvlášť potěšující je, že se mění obraz Kauflandu směrem k pozitivnímu. Naši zákazníci nás vnímají mnohem příznivěji, než tomu bývalo dříve. Vyjadřují se pozitivně o našem sortimentu, čerstvosti, ceně, době čekání u pokladen i vstřícnosti zaměstnanců,“ říká šéf firmy. 

„Kromě doktora u nás najde práci snad každý,“ směje se s nadsázkou Šárka Churavá, vedoucí úseku péče o zaměstnance. Svým způsobem je Kaufland s pětadvaceti tisícovkami zaměstnanců světem sám pro sebe – s vlastními technologickými centry, laboratořemi, rozsáhlými obchodními, marketingovými a finančními procesy. „Lidé k nám často přijdou s tím, že jdou vyzkoušet zajímavou profesi na rok dva. Přivede je k nám zázemí, benefity a chuť zkusit něco nového. A nakonec zůstanou celý život, vystřídají několik různých pozic nebo vedou různě velké týmy. Mění práci, aniž by potřebovali odejít. Takových lidí tu máme mnoho, v podstatě se takové příběhy staly normou. A pro mě je to důkaz, že v čemkoli, co v různých oborech dává smysl, dokáže Kaufland své lidi podpořit a dát jim prostor. To vidím jako obrovsky cenné, dodává. 

Co vědět o Kauflandu

Za společností nestojí pouze prodejny, má také dvě logistická centra, vlastní masozávod a centrálu se širokou škálou uplatnění. Firma nabízí kariérní možnosti celé řadě profesionálů: mikrobiologům, architektům se znalostí sociologie, inovátorům v automatizaci, znalcům kvality potravin, IT vývojářům nebo datovým analytikům, ale i logistickým manažerům, právníkům nebo markeťákům a desítkám dalších specializací. Už počtvrté za sebou Kaufland získal ocenění Top Employer, které udílí holandský institut na základě nastavení firemních HR procesů. Dbá na CSR aktivity, týmovost, na individuální rozvoj a know-how svých zaměstnanců.

PODCAST

Petra Kalužíková je šéfkou marketingu Kauflandu a na centrále vede tým šedesáti markeťáků

V podcastu ze série Workspace15 mluví třeba o tom, proč by měli mladí lidé dát přednost práci v Kauflandu před reklamními agenturami a co výjimečného jim firma může nabídnout. Poslechněte si i zákulisní informace z kampaní i ze života velkého marketingového týmu.

Kaufland

Firemní kultura v Kauflandu

Počet zaměstnanců: 25 000

Počet poboček: 139 prodejen, centrála, masozávod a dvě logistická centra

Dress code: Na centrále business casual

Tykání nebo vykání: Tykání

Dog friendly office: Ne

Anglicky mluvící kolegové: Na některých pozicích je nutná angličtina nebo němčina kvůli komunikaci se zeměmi, kde Kaufland působí

Kanceláře: Na centrále open space

Eventy pro zaměstnance: Teambuildingy, charitativní noční běhy pro Světlušku, workshopy

Fungování týmů: Přátelské s jasnými pravidly

Kariérní růst uvnitř společnosti: Ano, napříč celou firmou

Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí: Ano

Firma, kde se dá dýchat

Řada velkých firem se dnes distancuje od pojmenování korporát. V Kauflandu to vidí jinak. „Nejsme startup ani se tak netváříme,“ říká marketingová ředitelka Kauflandu Petra Kalužíková a energicky vysvětluje: „Máme čtyřstupňovou hierarchii převzatou z německé centrály a jsme s ní spokojeni – využíváme ji ve prospěch svých lidí. Každý můžeme růst podle svých schopností a také měnit pozice podle toho, co nás baví.“ Pro spokojenost zaměstnanců jí připadá důležitá i finanční síla Kauflandu: „Velikost a zázemí firmy nám dávají možnost velkoryse investovat do rozvoje a podpořit projekty, které vidí dál než za první roh. To k nám přivádí schopné lidi – i takové, kteří možná původně mířili do startupů, ale nedostali v nich takové podmínky,“ dodává Petra Kalužíková. 

Co konkrétně myslí pod projekty, které „vidí dál, než za první roh“? Třeba nový profil na TikToku, který má Kaufland jako první retailový řetězec v ČR. „Stojí za ním moji odvážní mladí kolegové a já jsem na ně opravdu hrdá,“ usmívá se šéfka marketingu. Radost má i ze spolupráce Kauflandu s esportovým týmem Sinners, kterou Kaufland cílí na mladé zákazníky.

Každý můžeme růst podle svých možností a také měnit pozice podle toho, co nás baví.

Petra Kalužíková, ředitelka marketingu

Rychlost. Změna. Lidé

Dát si za cíl udržet se na české retailové špičce je věc jedna. Dokázat to pak druhá. „Věřím tomu, že nejlepší dokážeme být jen díky lidem, které si vybíráme. Trh FMCG je obrovsky dynamické a konkurenční prostředí. Dobře se k nám hodí lidé, kteří se neleknou turbulencí, dokážou měnit věci ze dne na den a nebojí se změn. Zvlášť v profesích, které mají přímý vliv na zákazníka,“ vysvětluje Šárka Churavá.

Kaufland zároveň dokázal během let vytvořit pro zaměstnance prostředí, ve kterém schopní chtějí zůstávat. Od individuálního přístupu ke každému člověku a jeho potřebám přes programy rozvoje nebo úzký vztah lidí s jejich manažery. Počtvrté za sebou taky získal ocenění Top Employer, které udílí holandský institut na základě nastavení firemních HR procesů. „Kvalitní finanční hodnocení a velkorysé benefity ale zdaleka nestačí pro to, aby u nás ti nejlepší zůstali. Je jedno, jestli pracujete na expedici, programujete automatizované linky, rozvíjíte robotizaci firmy, vymýšlíte komunikační kampaň pro nové zákazníky… V Kauflandu si vážíme toho, že o sebe lidé mají skutečný zájem a že jako zaměstnavatel vycházíme vstříc potřebám každého. Rodinným, časovým, profesním, studijním… Protože když je dobře našim lidem, má se pak dobře i náš zákazník,“ vypráví Šárka Churavá. 

Podle ní si lidé v Kauflandu cení také fungující spolupráce mezi začínajícími juniory a zkušenými seniory. Nebo otevřené komunikace v týmech, která předchází konfliktům a podporuje dobrý pocit ze spolupráce.

Video

Retail znamená rychlost. Kdo se v tom najde? Proč firma věří v týmovou diverzitu a jaké kariérní možnosti mají v Kauflandu absolventi škol?

Moderní centrála, logistická centra i vlastní masozávod

Na pražském Vypichu je obsazených šest set padesát židlí. V moderním open space prostoru denně zajišťují chod společnosti profesionálové napříč obchodními i technickými obory. Marketingoví specialisté, kontroloři, personalisté, analytici, architekti nebo třeba nákupčí. Realizovat se tu mohou právníci, specialisté na kvalitu potravin i návrháři interiérů. 

Logistická centra v Modleticích a Olomouci procházejí nonstop modernizací – speciálně na Moravě se pyšní robotickými a automatizačními procesy na evropské úrovni. Jejich hladký provoz závisí na týmech IT specialistů, logistických odborníků, tvůrců digitálních řešení i elektromechaniků a inženýrů. S narůstajícím objemem tu pomáhá automatizace a taky investice do trvalého vývoje logistických procesů. „Z důvodu spolehlivé dostupnosti zboží pro naše zákazníky a garance kvality jsme vždycky chtěli mít celý proces od samotného příjmu, skladování až po následné vyskladnění na naše prodejny pod kontrolou. Abychom byli pořád lepší, výrazně jsme do těchto procesů investovali. Kaufland to v Česku myslí vážně, což dal tímto krokem jasně najevo,“ nastiňuje Juraj Bendík, šéf logistiky Kauflandu.

Benefity v Kauflandu

Délka dovolené: Až 27 dnů

Home office / full remote: Pro centrální pozice možnost home office dvakrát týdně

Vzdělávání zaměstnanců: Jazykové kurzy, vzdělávací workshopy, seberozvoj, odborná školení

Jídlo v práci: Pro centrálu, logistiku a masozávod kantýna s nabídkou snídaní a obědů. Na prodejnách dostupné vybavené kuchyňky.

Počítač/mobil od zaměstnavatele: Ano

Další benefity: Příspěvek na stravování, MultiSport karta, cafeterie, sabbatical, finanční odměna při pracovním jubileu, příspěvky na důležité životní události, kariérní růst, flexibilní pracovní doba, placené volno při doprovodu prvňáčka v jeho první školní den a další

REPORTÁŽ

Sevcik

Provozní ředitel distribučního centra v reportáži z Olomouce: Díky automatizaci umíme bezchybně naložit 300 kamionů denně

PŘEČÍST
Sevcik

Kaufland má i vlastní masozávod, ze kterého pochází maso a uzeniny privátní značky K-Mistři od fochu. Kromě řezníků a veterinářů tu kolem automatizačních linek pracují technici, mechanici, elektrikáři, elektronici nebo IT specialisté. Řetězec spolupracuje výhradně s partnery, kteří se mohou prokázat certifikacemi, jako je IFS (International Food Standard) nebo BRC (British Retail Consortium), a zakládá si na lokálních dodavatelích. Rozvoj vztahů s nimi zase vyžaduje týmy profesionálů, kteří dokonale rozumějí potravinářství a zemědělství.

Video

Strategický provoz je rozhraní mezi filiálkami a centrálou. Jaké procesy, systémy a technologie zavádí a kdo se v týmu uplatní?

„Lidi se silným know-how potřebujeme i na filiálkách. Každý z našich obchodů má své vlastní vedení zásob, personální procesy, systémy kontroly čerstvosti a máme vysoké nároky na odbornost lidí za specializovanými pulty. Filiálka je svým způsobem organismus sám o sobě, vypráví ředitelka strategického provozu Monika Bečvářová.

Technologické inovace pro retail budoucnosti

Úspěch ve vysoce konkurenčním prostředí retailového trhu závisí kromě zaměstnanců i na investicích do moderních technologií. Kaufland na chytrých řešeních nešetří a vyvíjí i vlastní technologie, aby zefektivnil procesy a také zpříjemnil život zaměstnancům i zákazníkům. 

Jaká technologická řešení Kaufland využívá?

Kaufland

Video

V rámci financování se Kaufland zavazuje i k ekologickým cílům. Jaké to jsou a proč se firmě vyplácí budovat vztahy s dodavateli s otevřenými kartami?

Kaufland

Udržitelnost: čísla a výsledky místo řečí

„Máme ambici být nejlepším českým retailem v one stop shoppingu,“ vysvětluje Monika Bečvářová. „Tvoříme z Kauflandu místo, kde zákazník dobře zaparkuje, najde kompletně celý sortiment, rychle se odbaví, použije při tom moderní technologie a ušetří čas.“ Bez všech pětadvaceti tisíc schopných lidí by takový cíl nebyl reálný. Firma to ví a dělá maximum pro to, aby na ni její zaměstnanci byli hrdí. A také aby se o svůj úspěch podělila se světem okolo.

Každý rok chceme vybudovat pět nových obchodních domů a zaměříme se při tom také na menší města.

Stefan Hoppe, CEO

Důležitým tématem je proto v Kauflandu společenská odpovědnost a udržitelnost. V roce 2021 vydal Report udržitelnosti a získal ocenění jako nejudržitelnější obchodní řetězec v ČR studií Impact Metrics. Autoři nezávislého hodnocení ocenili především objem a dostupnost zveřejněných dat. V praxi to celé znamená, že Kaufland podporuje biodiverzitu a u svých obchodních domů například staví komunitní zahrady a hmyzí hotely. „Udržitelnost se prolíná vším, co Kaufland dělá. V rámci financování se zavazujeme k ekologickým cílům, jako je úspora energií, instalace dobíjecích stanic pro elektromobily nebo nadstandardní nakládání s odpadem,“ říká šéf úseku financí Jan Libich. Do roku 2030 chce firma snížit množství provozních emisí o osmdesát procent, a proto od ledna 2022 odebírá elektrickou energii výhradně z obnovitelných zdrojů. 

Jako společensky odpovědná společnost je pak generálním partnerem Světlušky, podporuje Loono, Ježíškova vnoučata, Centrum Paraple a spousty dalších neziskových či komunitních projektů.

ROZHOVOR

csr

CSR manažer Kauflandu: Chceme jít všem příkladem. Je fajn být lídrem v něčem, co má smysl

PŘEČÍST
csr

12 highlightů Reportu udržitelnosti Kauflandu

o 22 % nižší meziroční spotřeba papíru na výrobu letáku

o 2851 lokálních produktů v sortimentu víc oproti roku 2018/2019

800 produktů má certifikát udržitelnosti

480 tun potravin darovaných potravinovým bankám

100 tun plastu ušetřeno díky opatřením v úseku ovoce a zeleniny

žádné jednorázové plastové nádobí od roku 2019

100 % papíru, lepenky, krabic, skla a jiného odpadu zpracováno na druhotné suroviny

70 % veškerého odpadu zpracováno na druhotné suroviny, teplo či kompost

o 410 MWh méně spotřebované elektrické energie od roku 2016

o 4 % méně spotřebované vody meziročně

o 8,6 % méně vyprodukovaných emisí meziročně

Kaufland

Naše IT projekty většinou trvají jen několik týdnů. Lidé díky tomu za sebou vidí konkrétní výstupy a jejich přínos pro klienta. Během jednoho kvartálu se taky pustí do více věcí.“

Tomáš Janků, Area Lead pro vývoj
Společnost Kaufland ČR je lídrem na tuzemském trhu s potravinami a je dceřinou společností skupiny Schwarz Gruppe. Zakládá si na rychlosti, kvalitě a na vstřícném jednání se zákazníky. Kromě České republiky působí i v dalších sedmi zemích Evropy a stále expanduje. Historicky první prodejnu na českém trhu Kaufland otevřel v roce 1998. Důležitým tématem je pro firmu společenská odpovědnost a udržitelnost (CSR). Podporuje biodiverzitu a u svých obchodních domů staví komunitní zahrady a hmyzí hotely. Aktivně předchází potravinovému odpadu, snižuje množství plastu a rozšiřuje privátní značky s ohledem na udržitelný sortiment. Staví ekologické prodejny a do roku 2030 chce snížit množství provozních emisí o 80 %.
Lokace
Kaufland
Kaufland Česká republika v.o.s.
Bělohorská 2428/203, 169 00, Praha 6

Sledujte nás
na sociálních sítích

SOUVISEJÍCÍ PROFILY

CS

Česká spořitelna: Naše IT je každý rok #silnější. Ambicí je stát se nejzajímavějším českým technologickým zaměstnavatelem

POZNAT FIRMU
mattoni

Mattoni 1873: Není nám jedno, co po nás zůstane. Naše budoucnost je v udržitelném podnikání a v lidech, kteří sdílejí stejné vize

POZNAT FIRMU
Left
Right