Lidl: Správná volba pro ty, kteří chtějí růst. Profesně i lidsky

Co vědět o Lidlu?

Možnost neustále profesně růst díky propracovanému talent managementu, úzké propojení technologií s lidmi, rotace mezi pozicemi, odděleními i zeměmi. Práce v Lidlu je velmi pestrá a nese s sebou dynamiku, důraz na výkon i výsledek a často i nefalšovanou dřinu, kterou ale výrazně zmírňuje všudypřítomná digitalizace procesů. Firma si zároveň velmi váží loajality a dokáže náročnost zaměstnání svým lidem náležitě kompenzovat.

Benefity v Lidlu

Délka dovolené:
postupný nárůst dovolené z 25 dní až do výše 30 dní

Home office / full remote:
home office ano, na základě domluvy s nadřízeným i 5 dní v týdnu

Vzdělávání zaměstnanců:
možnost jazykových kurzů AJ a NJ, další externí školení na hard skills i soft skills

Jídlo v práci:
ovoce na pracovišti

Počítač/mobil od zaměstnavatele:
PC, na základě pozice telefon

Další benefity
- na základě pozice firemní vůz i k soukromým účelům
- příspěvek na stravování v hodnotě 100 Kč za den
- MultiSport karta včetně možnosti doprovodných karet
- letní, vánoční a jubilejní večeře
- vitamínový balíček pro podzimní přísun energie
- program všestranné pomoci zaměstnancům ,,S námi můžeš počítat!“
- zvýhodněné hlasové a datové tarify od O2 Family
- příspěvek 500 Kč měsíčně na penzijní připojištění po jednom roce ve společnosti
- balíček pro nastávající rodiče
- finanční dorovnání otcovské dovolené do plné výše mzdy
- hrazené volno pro rodiče prvňáčka v první školní den

Firemní kultura v Lidlu

Počet zaměstnanců:
přes 12 000

Počet poboček:
přes 315

Dress code:
smart casual

Tykání nebo vykání:
tykání

Dog friendly office:
ne

Anglicky mluvící kolegové:
ano

Kanceláře:
open space

Eventy pro zaměstnance:
ano

Fungování týmů:
úzká spolupráce, vzájemná nápomoc

Kariérní růst uvnitř společnosti:
ano, velmi podporovaný, interní postupy jsou důležitá součást náboru + běžně možnost dalšího odborného vzdělávání

Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí:
program job rotace, v rámci něhož firma vysílá své lidi do zahraničí, ale také vítá nové kolegy ze zahraničí


Když se řekne Lidl, logicky se člověku vybaví prodejny a slogany “správná volba” nebo “jednička v čerstvosti”. Málokdo ale tuší, že za tím, aby v regálech mohl najít, co potřebuje, se skrývá precizně seřízené soukolí několika tisíc lidí, kde do sebe všechno zapadá. Nákup, logistika a automatizace, analýzy trhu i nákupního chování, produktový management, kontrola kvality i firemních procesů, vývoj designu produktů, marketing, IT, podpora prodeje a mnoho dalšího.


Přes všechnu digitalizaci, robotiku, moderní technologie a jasně nastavená pravidla hry je tu pořád na první místě člověk a lidský faktor. Každý má svou zodpovědnost i jasně definované kompetence. Člověk tu zároveň vnímá velkou otevřenost a přirozený vzájemný respekt mezi kolegy. Klišé? Kdepak. Tady je to cítit hned od prvního setkání s #teamlidl.

video

HR ředitel Filip Jičínský prozradí, koho v Lidlu hledají! Koho bude práce v potravinovém retailu bavit, jak probíhá výběrko a zapracování a jaký firma nabízí interní rozvoj a posun?

Kariérní posun do všech směrů i oblastí

Nastoupit na jednu pozici a pokud člověk chce, tak i růst v daném oboru klidně až na příčky nejvyšší, je v Lidlu samozřejmost. A jedna z možností. Ta druhá je rozletět se napříč obory, získat neuvěřitelné množství zkušeností, naučit se nebát výzev a skočit po hlavě i do neznámých vod. To všechno v tuzemsku i mezinárodním prostředí.

Lidl se netají tím, že práce je tu náročná a akční, ale zároveň nadmíru pestrá. „Je to jízda a všichni jedeme na dvě stě procent. Člověk se tu rozhodně nenudí a potkáte tu opravdu zajímavé lidi,” popisuje specialistka péče o zaměstnance Thao My Motyčková.

Její slova se tak spojují v jedno, pro Lidl velmi důležité, a tím je týmovost. Tenhle spirit tu navnímáte z každého meetingu, společné práce na malých i velkých projektech, nebo jen tak u kafe v kuchyňce. Není proto vůbec těžké do #teamlidl zapadnout.

„Nehledáme nejlepšího z nejlepších, ale člověka, kterému nabízená pozice perfektně sedne,” prozrazuje personální ředitel Filip Jičínský. Společnost si zároveň podle něj velmi váží loajality zaměstnanců a investuje do jejich dlouhodobého profesního rozvoje. „Loni jsme povýšili na vyšší pozice sedm set interních lidí, což je úctyhodné číslo, “ doplňuje HR ředitel.

Koho právě teď hledají v Lidlu? Podívejte se, jestli nenajdete místo právě pro sebe!

Prohlédnout volné pozice

Jedním z pilířů strategie Lidlu je Global Mobility – vysílání zaměstnanců do zahraničí. Lidé tak mají příležitost získat nové zkušenosti, využívat aktivně znalosti cizích jazyků, poznávat nové kultury a navazovat kontakty s kolegy v zahraničí. Obecně je program Job rotace otevřený zájemcům dvakrát do roka a průměrně stráví v zahraničí 12 až 24 měsíců. Uchazeči musejí splňovat výběrová kritéria (hodnocení, doba působení v Lidlu, jazykové znalosti, vhodné pro uchazeče od pozice specialisty a podobně). Nejčastěji odjíždějí kolegové do Německa, ale mohou si vybírat ze všech zemí, kde Lidl působí.

Nákup jako skvělá „škola života“

Být u zrodu úplně nových produktů, od prvotní myšlenky, přes analýzu trhu a zákaznické chování, vyjednávání s dodavateli až po uvedení výrobku na prodejnu. Naučit se souslednost procesů v rámci produktového managementu, kontroly kvality i vývoje designu obalů. Nebo třeba sám či sama přijít s nápadem na novinku, kterou si opravdu nakonec lidé mohou koupit. Práce v nákupu je v Lidlu rozhodně všechno, jen ne nuda.

Může být i velmi zajímavou zkušeností pro studenty a čerstvé absolventy škol. Poměrně brzy si totiž mohou sáhnout na opravdu zodpovědné úkoly, dostanou se k relativně velkým výzvám a výsledky své práce vidí na vlastní oči na prodejnách. „I mně udělalo radost, když jsem poprvé viděl na regálech věci, které se zrodily v mojí hlavě. Tenkrát to byla řada proteinových mléčných výrobků,” popisuje vlastní zkušenost vedoucí úseku nákupu Jan Hendrych a rovinu dodává, že bez ostrých loktů, tahu na branku a schopnosti vyrovnat se snadno s časovým presem, se dobrý nákupčí neobejde. „K tomu všemu musíte být ještě dobrým vyjednavačem i analytikem,” doplňuje s úsměvem člověka, který ví, o čem mluví.

video

Jak funguje v Lidlu oddělení nákupu a jaké schopnosti se tu nejvíc cení?  Vedoucí úseku nákupu Jan Hendrych prozradí i výzvy, kterým jeho tým čelí, co je jejich “denní chleba” a jaké zkušenosti to člověku přinese.

rozhovor

Jaroslav Kop:
Logistika je mnohem víc, než kamion z bodu A do bodu B

Přečíst rozhovor

Program Talent Management

Co je cílem
  • program odhalí silné kompetence zaměstnance a v čem by se měl/mohl ještě rozvíjet
  • poukáže i na aktuální rezervy a ty ve spolupráci s nadřízenými a kolegy z oddělení Vzdělávání dotáhne na potřebnou úroveň
  • ve spolupráci s HR se stanoví rozvojové cíle a jak kolegy v růstu podpořit
Jak program probíhá
  • zaměstnanci i jejich manažeři se ohlédnou společně za uplynulým rokem a pojmenují si, co se povedlo i na čem je potřeba ještě zapracovat
  • manažer ve spolupráci se svým nadřízeným zhodnotí na 5stupňové škále práci a nasazení zaměstnance za uplynulý rok
  • posoudí potenciál a připravenost k posunu na následující období
  • společně se zaměstnancem výstupy prodiskutují a domluví se na rozvojových cílech
Kdo se může zapojit
  • do programu jsou zapojeni všichni zaměstnanci
  • výstupy z Talent Managementu zohledňuje HR při žádosti zaměstnance o vertikální či horizontální posun

Firemní kultura na pevných základech

Práce pro dynamický potravinový retail by se dala shrnout pod dvě výstižná slova – dynamika a náročnost. Lidl to moc dobře ví a dokáže tlak na efektivitu a výsledky svým lidem dobře kompenzovat. Není to jen o podpoře wellbeingu, Family days nebo akcích, jako jsou Dny zdraví. Je to i důraz na flexibilitu, práce z domova u všech pozic, kde je to možné nebo fungování přímého nadřízeného jako skutečné profesní opory. A v neposlední řadě i jistota stabilního zaměstnání.

Firemní kultura tady není žádná fráze a má opravdu pevné základy. „Dbáme na otevřenou komunikaci, diverzitu, důležitost zpětné vazby a velmi si vážíme loajality,” upozorňuje specialistka péče o zaměstnance Thao My Motyčková. A právě pro otevřenou komunikaci jsou jedním opěrných bodů také firemní důvěrníci. „Jsou v úzkém kontaktu s lidmi na centrále, na prodejnách i logistických centrech a nedílnou součástí jejich agendy je podpora zaměstnanců, kontakt s nimi a naslouchání,” dodává.

video

Na čem staví Lidl firemní kulturu,
co znamená být  #teamlidl, jaké benefity tu lidé nejvíc oceňují a kde jsou potřeba firemní důvěrníci?

Osobní bankéř hlavně jako konzultant

Vizuální práce s klientem přímo v aplikaci finanční zdraví, až pět obsloužených klientů denně a sto měsíčně, pod palcem až miliarda korun, hodina týdně na osobní rozvoj. To je tak trochu v číslech osobní bankéř ve Spořce. Konkrétně bankéřka Alena, která tu pracuje už dvacet let. „Jsem opravdu ráda, že mi Spořka umožňuje rozvoj ve všem, co mě zajímá.“ 

A jaký je podle Aleny osobní bankéř budoucnosti, tedy takový, který už vlastně ve Spořce aktuálně funguje? „Rád se učí novým věcem, sleduje aktuality v oboru, umí naslouchat a opravdu rád pracuje s lidmi, nebojí se zodpovědnosti a je digi,“ vypočítává Alena atributy bankéře – konzultanta.

Jak Lidl přistupuje k CSR

Více na lidl.cz/odpovednost

„Rádi u nás přivítáme kolegy, kteří se nebojí výzev a přizpůsobování se novým trendům a zároveň budou chtít být součástí našeho cíle, aby zákazník vždycky odcházel spokojený.”

Filip Jičínský, personální ředitel

quote

Profesně růst? Stačí jen chtít

Lidl pro většinu lidí in house znamená dynamiku, každodenní zvládání výzev a nečekaných úkolů, možnost učit se nové věci, poznávat nové kolegy a taky touhu být zase o něco lepší, než člověk aktuálně profesně je. To všechny přirozeně žene kupředu. „Baví mě zdolávat výzvy různého druhu a tím objevovat své skryté schopnosti a zlepšovat je,” potvrzuje Jaroslav Bělovský, vedoucí oddělení kvality.  A ruku v ruce s tím se posouvají i nastavené cíle a projekty tím správným směrem. „V tak velké společnosti člověk potřebuje spoustu trpělivosti, empatii, ale opravdu taky i ostré lokty,” vypráví PR specialistka Michaela Knappeová.

Zaměstnanci tu ve velké míře oceňují pestré možnosti osobního růstu a vzdělávání a taky podporující přístup svých manažerů. „V Lidlu jsem poprvé zjistila, jaké to je, když vás nejen kolegové ale i nadřízení podporují ve vašich nápadech, ať už se zdají být jakkoliv šílené. Je skvělé, když za vámi vaši nadřízení stojí a vy víte, že se o ně můžete kdykoliv opřít,” říká vedoucí týmu personální administrativy, Viktória Štefánková.

video

Co pro vás znamená život v Lidlu? Zeptali jsme se zaměstnanců na centrále, jak vnímají práci pro Lidl a co je na ní nejvíc baví.

Anketa: Jaká konkrétní možnost růstu a kariérního posunu je pro vás v Lidlu důležitá?

Ondřej
Znamenáček
oddělení reklamy

Jelikož jsem mladý, vnímám růst i kariérní posun jako důležité. Nerad bych se zasekl jen na jednom místě. Mám oblíbené oblasti, ve kterých bych se rád profiloval, ale jsem otevřený poznávat i jiné. A právě to vnímám na Lidlu jako jednu z nejlepších věcí. Dává možnost se posouvat nejen v oboru, ve kterém už pracujete, ale jít i do úplně jiného oddělení a dělat zcela odlišnou práci než předtím či dokonce vycestovat do Lidlu v jiné zemi. Dle mého názoru je totiž přirozené, že člověka může po nějaké době přestat jeho práce bavit. Rotace do jiného oddělení nebo vycestování může být přesně tím, co pracovní život oživí a člověku zase dodá drive.

Denis
Kupr
nákupčí

Nejdůležitější je z mého pohledu osobní rozvoj, který mi Lidl umožňuje, a to širokou paletou školení, vzdělávání a mentoringu od zkušenějších kolegů. Co se týče kariérního posunu, Lidl mi pomáhá tvořit jasně strukturovaný plán zapracování a později plán rozvoje, kde se určí jednotlivé cíle, kterých potřebuji dosáhnout k dalšímu úspěšnému pokračování ve společnosti. Všechny tyto aspekty, včetně možnosti rotace v zahraničí, mi umožňují se zlepšovat, a proto jsem rád, že i já můžu být součástí Lidl týmu.

David
Koch
technický nákup

Musíme začít u sebe – chtít se posunout, a i přes to, že na začátku nevidíme sami v sobě potenciál, tak mít tu vizi a chtít se na dané pozici učit i od ostatních, pracovat na sobě, nebát se dělat chyby. Nezáleží na vzdělání, stáří, sympatiích, ale na tom, co umíte a jak „makáte”. Důležité je mít informaci, že společnost nabízí možnost nejen horizontální rozvoj, ale i v rámci stejné pozice přejít na úplně jiný úsek, oddělení, obor – například z provozu na technické oddělení a po čase zpět na vyšší pozici do provozu. Je pro mne důležité mít po určité době možnost změn, nepřešlapovat na místě. Já mám vnitřně nastavené zhruba pětileté cykly, kdy měním v rámci firmy pozice, protože té současné už nemám co nabídnout, co se víc naučit. Začínám se po 3 letech dívat na další možnosti, co by mě naplňovalo, bavilo, u čeho můžu říct, to bude výzva. Posuny jsou totiž důležité i proto, aby se člověk nepoohlížel za prací v jiné společnosti.

Lidl provozuje celosvětově více než 12 000 prodejen a zaměstnává více než 360 000 lidí ve 32 zemích. Je součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě. V Česku působí od roku 2003, kdy společnost otevřela prvních 50 prodejen. Ty zásobuje několik logistických center po celé ČR. V současnosti je na tuzemském trhu významným obchodníkem s potravinami a e-shopem se spotřebním zbožím a řadí se mezi největších české zaměstnavatele.
Lokace
Lidl Česká republika v.o.s
Nárožní 1359/11, 158 00 Praha 5

Sledujte nás na sociálních sítích

Související profily

pm

Philip Morris: Cestujte. Mezi projekty, týmy i zeměmi. A tvořte budoucnost bez dýmu

Poznat firmu