Důraz na udržitelnost a ohleduplnost k přírodě, široký záběr pracovních příležitostí a silný týmový duch. Unilever dává šanci i studentům a absolventům a umožňuje jim rychlý kariérní postup, interní rozvoj podle zájmů i práci v zahraničí. A hlavně práci v kolektivu bez konkurenčního boje, kde je každý vnímaný stejně. Ať už je na junior pozici, nebo ve vedení firmy.
V České republice podniká Unilever už jedenatřicet let, stará se o třicet známých značek, jako Algida, Míša, Magnum nebo Dove, s fokusem na ohleduplnost k přírodě. Udržitelnost je pro společnost opravdu důležitá, používání plastu i provozních emisí dnes snižuje o desítky procent a své výrobky balí do recyklovatelných a kompostovatelných obalů. Lidé se v Unileveru cítí spokojeně, jsou plně zodpovědní za svůj čas i odvedenou práci, mají možnost růst a vzdělávat se a firemní kultura pro společnost není prázdným pojmem. Svědčí o tom i nízká fluktuace zaměstnanců, na manažerských pozicích nulová.
Počet zaměstnanců:
340
Počet poboček
2, Praha a Bratislava
Dress code
není
Tykání nebo vykání
tykání
Dog friendly office
ne
Anglicky mluvící kolegové
ano
Kanceláře:
open space, open desk
Eventy pro zaměstnance
firemní konference, pravidelné celofiremní setkání, tzv. Get together, workshopy, teambuildingy, při uvedení novinek ochutnávky, snídaně, away days v rámci týmů
Fungování týmů:
hybridní model fungování
Kariérní růst uvnitř společnosti:
ano, různorodé pozice, týmy dle preferencí a kariérního plánu každého zaměstnance
Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí:
ano
Firemní kultura Unileveru stojí na důvěře a flexibilitě. To potvrzuje i člověk nejpovolanější – generální ředitelka Michaela Franeková, která vede celou divizi potravin pro východní Evropu a zároveň je ředitelkou pro Českou a Slovenskou republiku. Ve firmě strávila už dvacet let. Podle ní je důležité, aby zaměstnanci cítili, že jim práce dává smysl. A k tomu přispívají právě značky, o něž se ve firmě starají a které ovlivňují každodenní život milionů lidí.
Unilever nabízí zároveň jedinečné možnosti, jak se posouvat dál. Firma je totiž unikátní svým přístupem k mladým lidem. Ti mají možnost dosáhnout rychle na různé rozvojové projekty, naučí se, jak vést tým a být za něj i za svou práci zodpovědní. Navíc v Unileveru nemusí nikdo sedět u pevného počítače a stále stejného stolu, kolegové komunikují přes Teams, fungují hybridně.
Unilever věří v lepší svět a věří ve své lidi, kteří mu ho pomáhají stavět. Vlastní značky s posláním, snižuje dopady na planetu a svým zaměstnancům nabízí pestrou, dynamickou práci a horizontální i vertikální kariérní růst. To všechno v přátelské atmosféře, kde se mohou lidé jeden od druhého učit, kde výraznou příležitost dostanou i mladí bez zkušeností a kde je firemní kultura založená na důvěře, flexibilitě a na zodpovědnosti.
Každodenní pestrost a žádná nuda. Hledáte-li práci, kde přesně tohle chcete zažívat, Unilever je tou nejlepší volbou. Pro Lenku Křížovou, která má na starosti oddělení home care, je i po třinácti letech každý den novým dobrodružstvím a výzvou. Právě díky světoznámým značkám jí tehdy při nástupu přišla firma jako zaměstnavatel opravdu atraktivní. Dnes by rozhodně neměnila. Baví ji jak práce samotná, tak i lidé, s nimiž se ve firmě potkává. Všichni bez nadsázky táhnou za jeden provaz a pomáhají si, když je třeba.
Celkově tu lidé oceňují i možnosti interního růstu. Navíc o kariérním rozvoji a svých ambicích se tu nikdo nebojí mluvit. Čím víc odvahy a chuti věci měnit, tím lépe. Na manažerskou pozici tak může dosáhnout každý, kdo je otevřený, dokáže podporovat svůj tým a vyhledává nové příležitosti.
Nejen spousta světla, prostoru, ale i soukromí, pokud ho někdo potřebuje. Místo, kde se mohou lidé scházet, učit se, komunikovat, odpočívat. Zapomeňte na neosobní, přísné a tmavé kanceláře. V Unileveru to žije a přátelská atmosféra dýchne na každého, kdo sem vejde. Zaměstnanci tu fungují jako jeden tým, nemají předepsaný dress code, napříč profesemi, pohlavím i věkem si všichni tykají. Nebojí se ozvat, když mají pocit, že je něco špatně, nebo přijít za svými šéfy s vlastními nápady.
Mohou se dál vzdělávat, účastnit se workshopů, pravidelně setkávat, ochutnávat novinky nebo i společně snídat. A když nechtějí nebo nemohou přijít do kanceláře, je tu možnost pracovat z domova. V Unileveru je totiž běžný hybridní pracovní model. I proto se do práce často vracejí dřív z mateřské maminky nebo tátové a studenti zvládnou pracovat i při škole.
Vizuální práce s klientem přímo v aplikaci finanční zdraví, až pět obsloužených klientů denně a sto měsíčně, pod palcem až miliarda korun, hodina týdně na osobní rozvoj. To je tak trochu v číslech osobní bankéř ve Spořce. Konkrétně bankéřka Alena, která tu pracuje už dvacet let. „Jsem opravdu ráda, že mi Spořka umožňuje rozvoj ve všem, co mě zajímá.“
A jaký je podle Aleny osobní bankéř budoucnosti, tedy takový, který už vlastně ve Spořce aktuálně funguje? „Rád se učí novým věcem, sleduje aktuality v oboru, umí naslouchat a opravdu rád pracuje s lidmi, nebojí se zodpovědnosti a je digi,“ vypočítává Alena atributy bankéře – konzultanta.
Různé pozice, různý věk, různé zkušenosti. Jedno mají ale zaměstnanci Unileveru společné. Cení si firemní kultury a vztahů, které ve firmě panují. A také možnosti kariérního postupu. „Máme běžně možnost okusit náplň práce z různých oddělení,“ říká Tomáš Hovorka, Category Brand Marketing Manager. Kolegové mezi sebou přitom nesoutěží, naopak si vycházejí vstříc.
Flexibilita a důvěra nejsou v Unileveru prázdným pojmem. Ostatně na tom je celá zdejší kultura založená. Lidé se mohou sami svobodně rozhodnout, zda budou pracovat doma, nebo využijí zázemí kanceláře. Důležité vždy je, aby zodpovědně odvedli svou práci. Zároveň je tu úplně normální nechat si poradit od zkušenějších kolegů a nemít při tom pocit, že je člověk někomu na obtíž. „Oceňuji otevřenost, ten pocit, že můžu kdykoli přijít a požádat o pomoc,“ svěřuje se Radek Zach, Key Account Manager.