V České spořitelně najdou v IT sektoru uplatnění všichni, kdo hledají pro svůj kód vyšší smysl. Hlavní cíl byznysové strategie bankovního domu totiž směřuje k finančnímu zdraví klientů. Lídři všech 16 IT profesí pak zase pamatují hlavně na spokojenost zaměstnanců. Můžete si být jisti, že pomoc vám nikdo neodmítne. Na pozadí navíc běží ty nejmodernějších technologie a agilní řízení, které práci dodává rychlost.
Počet zaměstnanců:
+9900
Počet poboček:
398
Dress code:
business casual pro zaměstnance, kteří jsou v kontaktu s klienty
Tykání nebo vykání:
není určeno, mezi kolegy převažuje tykání
Dog friendly office:
ne
Anglicky mluvící kolegové:
ano
Pobočky:
centrálu tvoří šest samostatných budov v Praze 4. V plánu je stěhování pod jednu střechu do nového kampusu v Praze 5
Eventy pro zaměstnance:
Spořka Fest, Vánoční večírky, teambuildingy, vyhlášení hvězdy Spořky, akce Spořka Českem, Do práce na kole, charitativní dny
Fungování týmů:
agilní způsob
Kariérní růst uvnitř společnosti:
interní aplikace MyCraft mapuje kompetence pro konkrétní řemesla a pomocí individuálního rozvojového programu je možné řemeslo změnit nebo se přesunout do jiného týmu či oddělení
Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí:
ano
Ačkoli pro vás systém agilního řízení může být nový a chvíli potrvá, než se v něm při práci pohodlně usadíte, lidé v České spořitelně vás nenechají ve štychu. Zdejší prostředí je vyhlášené vzájemnou spoluprací kolegů. Michal Donát, šéf agilních koučů, navíc upozorňuje, že pro nové tváře týmu skvěle funguje buddy systém, kdy například vývojář může ze začátku programovat se seniornějším kolegou.
Agilní řízení vneslo do IT oddělení rychlost a smysluplnost práce na konkrétních produktech, které lze už za běhu testovat a upravovat. „Nečekáme na kvartální nebo půlroční release, klientovi dodáváme novou hodnotu každých 14 dní, což nám dává superrychlou zpětnou vazbu,“ vypráví developerka Michaela Tesařová.
Láká vás bankovní sektor, zároveň ale nechcete přijít o zkušenosti z rychle se rozvíjejícího prostředí technologických startupů? IT oddělení České spořitelny je pro vás ideálním místem, kde hledat práci. Už před čtyřmi lety totiž tato sekce společnosti začala fungovat pod agilním řízením, které nyní piluje.
„Chtěli jsme zavést novodobou strukturu organizace tak, jak ji známe z moderního západního světa. V tuhle chvíli už stavíme na základech čtyřleté agilní transformace a začínáme se tak tím, co chceme od našich zaměstnanců a jak je chceme zařadit do organizace práce, blížit společnostem, jako jsou Google, Uber nebo Spotify,“ říká Tomáš Metz, Head of Engineering České spořitelny, s tím, že s těmito společnostmi pravidelně sdílí zkušenosti a nové poznatky. To přináší IT zaměstnancům možnost pracovat s nejnovějšími technologiemi. Ve fázi příprav je například nástroj umělé inteligence Copilot od Microsoftu. Slouží jako programovací asistentka, což ocení hlavně nováčci.
Česká spořitelna je bankou s nejdelší tradicí na našem trhu a s jejími 4,5 miliony klientů se zároveň jedná o největší tuzemskou bankovní instituci. V současnosti pracuje především na tom, aby její IT sektor dokázal být dlouhodobě leaderem oboru v českém prostředí – inovuje a mění svoje technologie tak, aby lidé uvnitř banky nejenom pracovali na dobrých projektech, ale také s nejmodernějšími nástroji. Což nakonec jde docela ruku v ruce.
Rozvoj osobních dovedností a také řešení případných komplikací v každodenní práci – i to jsou ve Spořitelně důležitá témata. Aby se tahle agenda dařila firmě posouvat, dostává každý zaměstnanec svou osobní pomocnou ruku – Chapter Leadera. Jeho úkolem je pomáhat vám růst a pomocí konkrétního plánu rozvíjet vaše dovednosti. A to klidně i v jiné IT profesi, pokud by vás třeba po nějaké době lákalo vyzkoušet si něco nového. Pracujete na pozici vývojáře, ale zajímá vás analytika? Řekněte si. Firma vás nechá kolegům koukat pod ruce.
V praxi to znamená, že nikdy přesně nevíte, jak bude váš pracovní den vypadat. Místo úkolů tu zaměstnanci dostávají prostor přinášet nápady a řešení, mají volnou ruku i možnost se projevit. Jednou za 14 dní se navíc týmy scházejí a nové zkušenosti vzájemně sdílejí. Česká spořitelna také sponzoruje nebo pořádá různé odborné konference a k dispozici máte taky appku s nejrůznějšími workshopy a learningovými kurzy.
V bankovnictví je dnes trendem konsolidace a optimalizace IT. A tyto trendy najdete i u nás ve Spořitelně! Proto pracujeme s jednotným systémem, který pokryje více funkcí, zefektivní procesy a ušetří peníze. Daří se nám tak zjednodušit infrastrukturu, rozložit monolitické systémy a zlepšit jejich komunikaci. Učíme se od start-upů a obohacujeme banku o inovace z jejich prostředí. S čím tedy u nás pracujeme?
Lídr v České spořitelně vám zpětnou vazbu podá napřímo a v bezpečném prostředí, abyste se cítili dobře a z chyb se něco naučili. V IT je feedback všudypřítomný. Do vašeho aktuálního kódu, takzvaného code to review, se totiž může podívat kdokoli a kdykoli. Drobné chyby a zádrhely se tak dají opravit hned, vývoj běží rychle kupředu a zákazník se dočká nové funkcionality klidně každé dva týdny.
O týmy se starají takzvaní koučové, na které je možné se obrátit. Zaměstnanci České spořitelny se shodují, že nejen manažeři, ale ani kolegové pomoci nikdy neodmítnou. Ve firmě tak panuje otevřená a pohodová atmosféra. „Mezi lídry hledáme proaktivní a samostatné lidi s inovativními myšlenkami, kteří dokážou dávat prostor lidem,“ jmenuje vlastnosti člověka do čela týmu Andrej Šimkovič, DevOps Area Leader.
Vizuální práce s klientem přímo v aplikaci finanční zdraví, až pět obsloužených klientů denně a sto měsíčně, pod palcem až miliarda korun, hodina týdně na osobní rozvoj. To je tak trochu v číslech osobní bankéř ve Spořce. Konkrétně bankéřka Alena, která tu pracuje už dvacet let. „Jsem opravdu ráda, že mi Spořka umožňuje rozvoj ve všem, co mě zajímá.“
A jaký je podle Aleny osobní bankéř budoucnosti, tedy takový, který už vlastně ve Spořce aktuálně funguje? „Rád se učí novým věcem, sleduje aktuality v oboru, umí naslouchat a opravdu rád pracuje s lidmi, nebojí se zodpovědnosti a je digi,“ vypočítává Alena atributy bankéře – konzultanta.
Dvoutýdenní časový úsek, během něhož IT tým dodá hotovou verzi produktu, rozšířenou o předem dohodnuté funkcionality, jednoduché rozdělení úkolů a rychlou zpětnou vazbu!
„Finanční zdraví klienta je naším nejdůležitějším produktem,“ říká Tomáš Metz, Head of Engineering České spořitelny, s tím, že hlavně reálným dopadem na zákazníka se měří úspěšnost projektů i jednotlivých týmů. Každý člověk v IT si tak může na konci roku říci, kolika lidem pomohl nebo změnil život, což zaměstnancům přináší pocit naplnění a smysluplnosti.
„Snažíme se nejen pracovním prostředím, ale také pomocí KPIs a moderních metrik ukázat kolegům, že každá jejich aktivita ovlivňuje nejen finanční jistotu konkrétních lidí, ale svým způsobem i kvalitu života v celé České republice,“ zdůrazňuje Martin Kobza působící v České spořitelně na pozici COO.