IT České spořitelny: Projekty, které odsýpají, moderní technologie a promakaný leadership

Co vědět o Spořce?

V České spořitelně najdou v IT sektoru uplatnění všichni, kdo hledají pro svůj kód vyšší smysl. Hlavní cíl byznysové strategie bankovního domu totiž směřuje k finančnímu zdraví klientů. Lídři všech 16 IT profesí pak zase pamatují hlavně na spokojenost zaměstnanců. Můžete si být jisti, že pomoc vám nikdo neodmítne. Na pozadí navíc běží ty nejmodernějších technologie a agilní řízení, které práci dodává rychlost.

Benefity v České spořitelně

Délka dovolené:
42 dnů volna (25 dní dovolené, 5 dní zdravotního volna bez udání důvodu, 1 den volna navíc každý měsíc pro skvělý work-life balance), 2 dny na charitu

Home office / full remote:
home office 2–3 dny v týdnu

Vzdělávání zaměstnanců:
mentoring, coaching, Seduo, Red Button, manažerské kurzy, mastermind skupiny, individuální vzdělávání podle vlastního výběru

Počítač / mobil od zaměstnavatele:
ano

Další benefity
balíček v hodnotě 74 100 Kč, který lze rozdělit mezi stravenky, penzijní připojištění a cafeterii, Multisport karta, zaměstnanecké slevy, odměna za doporučení kolegy, volno pro rodiče a pro těhotné, příspěvek na hlídání, individuální zdravotní péče u lékaře, EAP odborné poradenství v oblasti práva a psychologie

Firemní kultura
v České spořitelně

Počet zaměstnanců:
+9900

Počet poboček:
398

Dress code:
business casual pro zaměstnance, kteří jsou v kontaktu s klienty

Tykání nebo vykání:
není určeno, mezi kolegy převažuje tykání

Dog friendly office:
ne

Anglicky mluvící kolegové:
ano

Pobočky:
centrálu tvoří šest samostatných budov v Praze 4. V plánu je stěhování pod jednu střechu do nového kampusu v Praze 5

Eventy pro zaměstnance:
Spořka Fest, Vánoční večírky, teambuildingy, vyhlášení hvězdy Spořky, akce Spořka Českem, Do práce na kole, charitativní dny

Fungování týmů:
agilní způsob

Kariérní růst uvnitř společnosti:
interní aplikace MyCraft mapuje kompetence pro konkrétní řemesla a pomocí individuálního rozvojového programu je možné řemeslo změnit nebo se přesunout do jiného týmu či oddělení

Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí:
ano


Ačkoli pro vás systém agilního řízení může být nový a chvíli potrvá, než se v něm při práci pohodlně usadíte, lidé v České spořitelně vás nenechají ve štychu. Zdejší prostředí je vyhlášené vzájemnou spoluprací kolegů. Michal Donát, šéf agilních koučů, navíc upozorňuje, že pro nové tváře týmu skvěle funguje buddy systém, kdy například vývojář může ze začátku programovat se seniornějším kolegou.


Agilní řízení vneslo do IT oddělení rychlost a smysluplnost práce na konkrétních produktech, které lze už za běhu testovat a upravovat. „Nečekáme na kvartální nebo půlroční release, klientovi dodáváme novou hodnotu každých 14 dní, což nám dává superrychlou zpětnou vazbu,“ vypráví developerka Michaela Tesařová.

video

Jak se lidem pracuje v IT týmech Spořky?
S developerkou Míšou jsme probrali každodenní život ve firmě.

Zkušenosti největších technologických gigantů

Láká vás bankovní sektor, zároveň ale nechcete přijít o zkušenosti z rychle se rozvíjejícího prostředí technologických startupů? IT oddělení České spořitelny je pro vás ideálním místem, kde hledat práci. Už před čtyřmi lety totiž tato sekce společnosti začala fungovat pod agilním řízením, které nyní piluje.

Chtěli jsme zavést novodobou strukturu organizace tak, jak ji známe z moderního západního světa. V tuhle chvíli už stavíme na základech čtyřleté agilní transformace a začínáme se tak tím, co chceme od našich zaměstnanců a jak je chceme zařadit do organizace práce, blížit společnostem, jako jsou Google, Uber nebo Spotify,“ říká Tomáš Metz, Head of Engineering České spořitelny, s tím, že s těmito společnostmi pravidelně sdílí zkušenosti a nové poznatky. To přináší IT zaměstnancům možnost pracovat s nejnovějšími technologiemi. Ve fázi příprav je například nástroj umělé inteligence Copilot od Microsoftu. Slouží jako programovací asistentka, což ocení hlavně nováčci.

Jak se firma stará o to, aby se všichni kolegové rozvíjeli?  S Chapter Leaderkou Lenkou jsme mluvili o tom, jak ve Spořce funguje vzdělávání.

Koho právě teď hledají v České spořitelně? Podívejte se, jestli nenajdete místo právě pro sebe!

Prohlédnout volné pozice

Česká spořitelna je bankou s nejdelší tradicí na našem trhu a s jejími 4,5 miliony klientů se zároveň jedná o největší tuzemskou bankovní instituci. V současnosti pracuje především na tom, aby její IT sektor dokázal být dlouhodobě leaderem oboru v českém prostředí – inovuje a mění svoje technologie tak, aby lidé uvnitř banky nejenom pracovali na dobrých projektech, ale také s nejmodernějšími nástroji. Což nakonec jde docela ruku v ruce.

Základem je learning by doing

Rozvoj osobních dovedností a také řešení případných komplikací v každodenní práci – i to jsou ve Spořitelně důležitá témata. Aby se tahle agenda dařila firmě posouvat, dostává každý zaměstnanec svou osobní pomocnou ruku – Chapter Leadera. Jeho úkolem je pomáhat vám růst a pomocí konkrétního plánu rozvíjet vaše dovednosti. A to klidně i v jiné IT profesi, pokud by vás třeba po nějaké době lákalo vyzkoušet si něco nového. Pracujete na pozici vývojáře, ale zajímá vás analytika? Řekněte si. Firma vás nechá kolegům koukat pod ruce.

V praxi to znamená, že nikdy přesně nevíte, jak bude váš pracovní den vypadat. Místo úkolů tu zaměstnanci dostávají prostor přinášet nápady a řešení, mají volnou ruku i možnost se projevit. Jednou za 14 dní se navíc týmy scházejí a nové zkušenosti vzájemně sdílejí. Česká spořitelna také sponzoruje nebo pořádá různé odborné konference a k dispozici máte taky appku s nejrůznějšími workshopy a learningovými kurzy.

video

Pusťte si podcast s Karlem Svrčkem, který v České spořitelně vede tým zabývající se umělou inteligencí a virtuálními asistenty. Jak stará technologie je vlastně AI a proč ji máme až teď? A proč by lidé měli AI používat jen k takovým tématům, kterým sami rozumějí?

rozhovor

Agilní kouč Michal Donát: Otevřená komunikace je v našich týmech zásadní

Přečíst rozhovor

Jaký je tech stack v České spořitelně?

V bankovnictví je dnes trendem konsolidace a optimalizace IT. A tyto trendy najdete i u nás ve Spořitelně! Proto pracujeme s jednotným systémem, který pokryje více funkcí, zefektivní procesy a ušetří peníze. Daří se nám tak zjednodušit infrastrukturu, rozložit monolitické systémy a zlepšit jejich komunikaci. Učíme se od start-upů a obohacujeme banku o inovace z jejich prostředí. S čím tedy u nás pracujeme?

Zpětná vazba projekty rychle posouvá

Lídr v České spořitelně vám zpětnou vazbu podá napřímo a v bezpečném prostředí, abyste se cítili dobře a z chyb se něco naučili. V IT je feedback všudypřítomný. Do vašeho aktuálního kódu, takzvaného code to review, se totiž může podívat kdokoli a kdykoli. Drobné chyby a zádrhely se tak dají opravit hned, vývoj běží rychle kupředu a zákazník se dočká nové funkcionality klidně každé dva týdny.

O týmy se starají takzvaní koučové, na které je možné se obrátit. Zaměstnanci České spořitelny se shodují, že nejen manažeři, ale ani kolegové pomoci nikdy neodmítnou. Ve firmě tak panuje otevřená a pohodová atmosféra. „Mezi lídry hledáme proaktivní a samostatné lidi s inovativními myšlenkami, kteří dokážou dávat prostor lidem,“ jmenuje vlastnosti člověka do čela týmu Andrej Šimkovič, DevOps Area Leader.

video

Jak se ve Spořce implementují nové technologie?  DevOps Area Leader Andrej ve videu vysvětluje, s čím se lidé v IT týmech v práci setkávají.

Osobní bankéř hlavně jako konzultant

Vizuální práce s klientem přímo v aplikaci finanční zdraví, až pět obsloužených klientů denně a sto měsíčně, pod palcem až miliarda korun, hodina týdně na osobní rozvoj. To je tak trochu v číslech osobní bankéř ve Spořce. Konkrétně bankéřka Alena, která tu pracuje už dvacet let. „Jsem opravdu ráda, že mi Spořka umožňuje rozvoj ve všem, co mě zajímá.“ 

A jaký je podle Aleny osobní bankéř budoucnosti, tedy takový, který už vlastně ve Spořce aktuálně funguje? „Rád se učí novým věcem, sleduje aktuality v oboru, umí naslouchat a opravdu rád pracuje s lidmi, nebojí se zodpovědnosti a je digi,“ vypočítává Alena atributy bankéře – konzultanta.

Jak probíhá design sprint?

Dvoutýdenní časový úsek, během něhož IT tým dodá hotovou verzi produktu, rozšířenou o předem dohodnuté funkcionality, jednoduché rozdělení úkolů a rychlou zpětnou vazbu!

Finanční zdraví klienta je naším nejdůležitějším produktem.

Tomáš Metz, Head of Engineering České spořitelny

quote

Měníme zákazníkům život

„Finanční zdraví klienta je naším nejdůležitějším produktem,“ říká Tomáš Metz, Head of Engineering České spořitelny, s tím, že hlavně reálným dopadem na zákazníka se měří úspěšnost projektů i jednotlivých týmů. Každý člověk v IT si tak může na konci roku říci, kolika lidem pomohl nebo změnil život, což zaměstnancům přináší pocit naplnění a smysluplnosti.

„Snažíme se nejen pracovním prostředím, ale také pomocí KPIs a moderních metrik ukázat kolegům, že každá jejich aktivita ovlivňuje nejen finanční jistotu konkrétních lidí, ale svým způsobem i kvalitu života v celé České republice,“ zdůrazňuje Martin Kobza působící v České spořitelně na pozici COO.

video

Co obnáší práce v IT týmech Spořky? Zeptali jsme se přímo v kancelářích těch, kteří už tady nějakou dobu pracují. Jak vnímají agilní nastavení práce nebo co nového se na své současné pozici naučili?

Anketa: V čem je IT České spořitelny trendy?

Tomáš Metz
Head of Engineering

V rámci Engeneeringu a IT ve Spořce dochází ke změnám jak z pohledu technologie, tak z pohledu organizace a zastoupení technologických rolí v organizaci. Z pohledu technologie se Spořitelna posunuje směrem ke cloudovým technologiím, a to jak v přímé konzumaci služeb cloudových poskytovatelů, tak v adopci cloudových SaaS služeb. Z pohledu organizace a zastoupení rolí se mění poměr ve prospěch technologických dovedností, které jsou v tech. firmách nutné k budování moderních digitálních produktů. Zároveň s tím dochází k posunu definice obsahu těchto rolí, tak jak to ve velkých firmách bývá obvyklé.

Martin Kobza
COO

Česká spořitelna má jedno z největších IT v zemi a jistě největší IT v českém bankingu. Řešení, které vytváříme, využívá každý třetí obyvatel v České republice, takže i někdo ve tvém okolí či v rodině. Jako součást skupiny ERSTE mezinárodně spolupracujeme na společných řešeních, jakým je třeba i George, digitální bankovnictví s nejvíce uživateli ve střední Evropě. Díky naší velikosti a důležitosti pro globální partnery, jako je Microsoft či Apple, máme možnost pracovat s nejnovějšími technologiemi, a to často první v Česku.

Patrik Jeřábek
Tribe Lead pro oblast Core Systems

Za mě je Spořitelna trendy v několika zásadních věcech – máme nastavené agilní fungování týmů a daří se nám přechod na cloud a celkově implementace cloudových služeb v rámci našeho fungování. Důležitá je za mě taky plná digitalizace obslužného modelu a zjednodušování komunikace business a IT týmu. V neposlední řadě také redukce technického dluhu, který jsme jako banka měli.

Vymyslet řešení, dokončit úkol a všechno spustit – to je dobrý proces, ale k výsledku je potřeba ještě trochu víc. Aby práce bavila, musí dávat smysl. Ve Spořitelně dělají lidé od bankéře přes CX designéra až po analytika věci tak, aby pomáhali klientům k lepšímu finančnímu zdraví. Bez nadsázky si tak všichni tady mohou říci, že jejich práce pomáhá domácnostem i podnikatelům, a dokonce má potenciál měnit život v Česku. A protože je Česká spořitelna jednou z největších bank v Česku, dává to všem zaměstnancům jistotu nejen v tom, že jejich návrhy a řešení se dostanou až k 4,5 milionu klientů, ale také v tom, že nejrůznější projekty a nápady dokáže banka taky ufinancovat.

Sledujte nás na sociálních sítích

Související profily

Česká spořitelna: Osobním bankéřům jde teď o finanční zdraví klientů. Prodavači produktů jsou minulostí

Poznat firmu