Odhalí problém, navrhnou řešení a uvedou ho do praxe. Na konci stojí hmatatelný produkt, který klientovi vytváří dlouhodobou hodnotu. Ať už je to změna obchodního modelu, lepší zákaznická zkušenost, nebo mobilní aplikace. Seznamte se s prácí konzultantů v KPMG.
Počet zaměstnanců:
1200 celkem, 150 v MC
Počet poboček:
4 (Praha, Brno, Ostrava, České Budějovice)
Tykání nebo vykání:
Tykání
Anglicky mluvící kolegové:
Ano
Kanceláře:
Moderní designové pracovní prostředí s volnočasovými zónami i klidnými prostory pro nerušené soustředění. Centrála nedávno prošla kompletní rekonstrukcí.
Eventy pro zaměstnance:
Teambuildingové aktivity, odborné konference a semináře pro klienty, zaměstnance i uchazeče, hackatony a meetupy, dobrovolnické aktivity
Fungování týmů:
Menší týmy zaměřené na specifickou oblast (například Customer & Digital, Lighthouse apod.)
Kariérní růst uvnitř společnosti
Ano. KPMG je ideální místo pro rychlý start kariéry i pro dlouhodobé působení zkušených profesionálů
Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí:
Ano
Pracují komplexně – analyzují stávající stav organizací, navrhují strategii, design a u projektů běžně zůstávají až do úplného zavedení do praxe. A někdy i po něm. Experti z Management Consultingu (kterému v KPMG nikdo neřekne jinak než „emsí“ nebo „emsíčko“) umějí in-house na míru vyvinout aplikaci nebo postavit cloudové řešení.
Díky napojení na globální síť pracují s nejmodernějšími technologiemi, ke kterým ale přistupují s respektem a střízlivě zároveň. Na každý projekt se jako první dívají optikou člověka, kterému nakonec bude sloužit.
V MC jde hlavně o dvě věci – technologie a byznys. Najdou se v něm ti, kterým je blízké IT a zároveň rádi komunikují s lidmi. Uplatní se zde nejen datoví analytici, ale všichni, kteří mají přesah i do jiných sfér, například do humanitních věd.
„Najdete mezi námi jak technicky orientované experty, tak i odborníky zaměřené byznysově, kteří na projektech spolupracují. Důležitá je pro nás motivace a zájem o téma, kterému se u nás chcete věnovat, stejně jako komunikace, otevřenost a týmovost,“ popisuje ideálního kandidáta Jana Štěrbová, HR Business Partner pro MC. Týmovost má MC pevně ukotvenou i mezi pěti základními hodnotami spolu s integritou, odolností, zodpovědností a pozitivním myšlením.
Společnost KPMG patří mezi tzv. velkou čtyřku – největší auditorské a poradenské společnosti na světě. Jádro jejího podnikání tvoří audit, daňové poradenství, právo a management consulting. Právě v poradenství najde uplatnění celá řada juniorů i zkušených profesionálů z IT i humanitních oborů. Konzultanti KPMG vynikají v oborech jako je Business Intelligence, datová analytika, IT poradenství, robotizace nebo zlepšování zákaznické zkušenosti. Jejich principem je začínat vždy od potřeb člověka a dodávat kompletní řešení.
Objevují se mezi nimi ta nejzvučnější jména na českém trhu, obvyklé jsou i zakázky v zahraničí. Nejčastěji jde o společnosti a organizace z finančního sektoru (banky, pojišťovny) a energetiky, dopravní nebo telco společnosti. Pomáhají také s digitalizací státní správy.
V portfoliu úspěšných projektů najdete například datový model pro vytipování nejvhodnějších lokalit pro nové restaurace, globální sítě rychlého občerstvení nebo aplikaci, která na základě velkých dat odhalí, kdo se ve firmě pravděpodobně chystá dát v nejbližších měsících výpověď.
Zkušenosti kolegů a jejich zážitky z různých projektů můžete sledovat na firemním blogu Vyrostlijsme.cz.
Podstatnou součástí Management Consultingu v KPMG je parta zhruba 40 expertů. kteří to umí s daty, analytikou a inovativními technologiemi. Dohromady tvoří tým Lighthouse. Klientům pomáhá s orientací v datech a hledá způsoby, jak je co nejlépe využít v byznysu. Z Česka se podílí na projektech, které probíhají na všech pěti kontinentech a ve většině odvětví.
Konzultanti KPMG Lighthouse se zaměřují na poradenství v době, kdy se mění pravidla hry (například banky v dnešní době řeší potřebu být flexibilnější, pracují s velkými daty a masivně digitalizují). Zároveň úzce spolupracují s ostatními konzultantskými týmy.
„Velmi často je potřeba zapojit členy týmu s různými znalostmi a zkušenostmi, abychom mohli zákazníkům nabídnout komplexní řešení jejich problémů – data nestojí sama o sobě a vždy je třeba zajistit, aby příslušné řešení přineslo konkrétní a měřitelné výsledky byznysu,“ popisuje David Slánský, řídící partner KPMG Lighthouse v regionu EMA.
Vizuální práce s klientem přímo v aplikaci finanční zdraví, až pět obsloužených klientů denně a sto měsíčně, pod palcem až miliarda korun, hodina týdně na osobní rozvoj. To je tak trochu v číslech osobní bankéř ve Spořce. Konkrétně bankéřka Alena, která tu pracuje už dvacet let. „Jsem opravdu ráda, že mi Spořka umožňuje rozvoj ve všem, co mě zajímá.“
A jaký je podle Aleny osobní bankéř budoucnosti, tedy takový, který už vlastně ve Spořce aktuálně funguje? „Rád se učí novým věcem, sleduje aktuality v oboru, umí naslouchat a opravdu rád pracuje s lidmi, nebojí se zodpovědnosti a je digi,“ vypočítává Alena atributy bankéře – konzultanta.
V KPMG dostanou šanci i úplní nováčci, často ještě během studia na vysoké škole. Kromě soft skills školení zaměřených na komunikaci či vedení lidí společnost zajišťuje i technické vzdělávání. Jde například o certifikace TOGAF, Archimate, ITIL, CISM, Certified Ethical Hacker, ISO 27 000 nebo školení na Python a SQL.
„Mnoho kolegů u nás také absolvuje certifikaci PRINCE2 pro projektové řízení nebo Lean Six Sigma. Máme mezi námi i kolegy, kteří se věnují oblasti financí a aktuálně procházejí CFA certifikací,“ přibližuje Jana Štěrbová. Díky globální síti mají zaměstnanci možnost využít i pestrou nabídku zahraničních školení třeba v oblasti finančního modelování nebo akademii pro solution architekty.
Mohlo by se zdát, že z povahy práce Management Consultingu budou mít zdejší konzultanti technologie jako mantru. Vnímají je ale především jako prostředek. V KPMG pracují s východiskem, že všechny produkty a služby musejí v první řadě sloužit člověku. Technologie jsou nástrojem, jak se dobrat k určitému cíli, ale je to uživatel (zaměstnanec, klient, občan), kvůli kterému potřeba inovace vůbec vznikla. Tyto myšlenky KPMG loni formulovala do Manifestu 121, který navazuje na Karla Čapka a reaguje na společenskou diskuzi o digitalizaci, z níž se často lidská podstata potichu vytrácí.
„Učinili jsme měřítkem lidského řádu stroje a nikoliv lidi; ale za to nemohou stroje, za to můžeme my,“ napsal před sto lety ve své hře R.U.R. Karel Čapek. Pandemie koronaviru urychlila technologický pokrok ve firmách a digitalizace práce se stala přes noc absolutní nutností. Potřeba neopomíjet při tom člověka a vrátit do pracovních i osobních vztahů lidskost je čím dál naléhavější.
„Digitalizace nestojí sama o sobě, ale je vždycky navázaná na lidi. Měla by být jen nástrojem a prostředkem, jak něčeho docílit. To je důvod, proč manifest vznikl. Vždycky koukáme na projekty očima klienta nebo kohokoli ze zúčastněných lidí,“ vysvětluje Lukáš Cingr, Head of Customer & Digital.