CS
KPMG
scroll down

Consulting v KPMG: nejdřív řešíme potřeby člověka, až pak technologie

15. března 2022
26 minut čtení

Odhalí problém, navrhnou řešení a uvedou ho do praxe. Na konci stojí hmatatelný produkt, který klientovi vytváří dlouhodobou hodnotu. Ať už je to změna obchodního modelu, lepší zákaznická zkušenost, nebo mobilní aplikace. Seznamte se s prácí konzultantů v KPMG.

Pracují komplexně – analyzují stávající stav organizací, navrhují strategii, design a u projektů běžně zůstávají až do úplného zavedení do praxe. A někdy i po něm. Experti z Management Consultingu (kterému v KPMG nikdo neřekne jinak než „emsí“ nebo „emsíčko“) umějí in-house na míru vyvinout aplikaci nebo postavit cloudové řešení. Díky napojení na globální síť pracují s nejmodernějšími technologiemi, ke kterým ale přistupují s respektem a střízlivě zároveň. Na každý projekt se jako první dívají optikou člověka, kterému nakonec bude sloužit. 

Technologičtí nadšenci s přesahem

V MC jde hlavně o dvě věci – technologie a byznys. Proto se v něm najdou ti, kterým je jednak blízké IT, jednak rádi komunikují s lidmi, dokážou se vcítit do potřeb klienta, jsou schopni s ním jednat a řešit problémy. Výborně se zde mohou uplatnit nejen datoví analytici, ale všichni chytří lidé, kteří mají přesah i do jiných sfér, například do humanitních věd.

Co vědět o KPMG?

Společnost KPMG patří mezi tzv. „velkou čtyřku“ – největší auditorské a poradenské společnosti na světě. Jádro jejího podnikání tvoří audit, daňové poradenství, právo a management consulting. Právě v poradenství najde uplatnění celá řada juniorů i zkušených profesionálů z IT i humanitních oborů. Konzultanti KPMG vynikají v oborech jako je Business Intelligence, datová analytika, IT poradenství, robotizace nebo zlepšování zákaznické zkušenosti. Jejich principem je začínat vždy od potřeb člověka a dodávat kompletní řešení.

ROZHOVOR

cinkr

Šéf týmu Customer & Digital: Pomocí datové analýzy neumíme o lidech zjistit jen jedno – jejich vnitřní motivace. Ale chceme to vůbec?

PŘEČÍST
Jakub Šiler

Najdete mezi námi jak technicky orientované experty, tak i odborníky zaměřené byznysově, kteří na projektech spolupracují. Důležitá je pro nás motivace a zájem o téma, kterému se u nás chcete věnovat, stejně jako komunikace, otevřenost a týmovost,“ popisuje ideálního kandidáta Jana Štěrbová, HR Business Partner pro MC. Týmovost má MC pevně ukotvenou i mezi pěti základními hodnotami spolu s integritou, odolností, zodpovědností a pozitivním myšlením.

Pro koho konzultanti pracují

Mezi organizacemi, pro které konzultanti v KPMG pracují, najdete ta nejzvučnější jména na českém trhu, obvyklé jsou i zakázky v zahraničí. Nejčastěji jde o společnosti a organizace z finančního sektoru (banky, pojišťovny) a energetiky, dopravní nebo telco společnosti. Pomáhají také s digitalizací státní správy.

Expertní oblasti Management Consultingu KPMG

KPMG

V portfoliu úspěšných projektů najdete například datový model pro vytipování nejvhodnějších lokalit nových restaurací globální sítě rychlého občerstvení nebo aplikaci, která na základě velkých dat odhalí, kdo se ve firmě pravděpodobně chystá dát v nejbližších měsících výpověď. 

Zkušenosti kolegů a jejich zážitky z různých projektů můžete sledovat na firemním blogu Vyrostlijsme.cz.

Zaujala vás vize a firemní kultura KPMG? Podívejte se, jestli nenajdete místo právě pro sebe.
Prohlédnout pozice

Video

Pořád si nejste úplně jistí, co si představit pod pojmem Consulting v KPMG? Tým se věnuje široké škále témat od analytiky, digitální bezpečnosti až po programování.

KPMG

Globální centre of excellence v Karlíně. Seznamte se s Lighthousem

Podstatnou součástí Management Consultingu v KPMG je parta zhruba 40 expertů přes data, analytiku a inovativní technologie, kteří tvoří tým Lighthouse. Klientům pomáhá zorientovat se v datech a hledá, jak je co nejlépe využít v byznysu. Najdeme zde odborníky na AI a pokročilou datovou analytiku, RPA nebo Business Intelligence. V souladu s principy Management Consultingu v KPMG přináší svým klientům nejen strategii, ale konkrétní řešení i navrhuje a zavádí do praxe. Z Česka se podílí na projektech probíhajících na všech pěti kontinentech a ve většině odvětví.

PODCAST

Petr Bučík je partner české kanceláře a zároveň vede poradenský byznys KPMG ve střední a východní Evropě.

V podcastu ze série Workspace15 mluví o tykání s respektem, přechodu od slajdu k naprogramované radě i o tom, v čem se KPMG liší od konkurence.

Benefity v KPMG

Délka dovolené: Dovolená navíc a tři dny pracovního volna

Home office / full remote: Ano. Zázemí stylových kanceláří v centru Prahy, ale taky možnost flexibilní práce na home office

Vzdělávání zaměstnanců: Zahrnuje interní koučink a školení měkkých dovedností, jazykové kurzy i možnosti certifikací

Jídlo v práci: Spousta výborných restaurací v Karlíně. Interně je samozřejmostí výborná káva nebo čokoláda

Počítač/mobil od zaměstnavatele: Notebook a iPhone s neomezeným mobilním a datovým tarifem

Další benefity: Ročně 20 000 na cestování, kulturu, relax a další benefity v kafeterii, Multisport karta, životní pojištění

Konzultanti KPMG Lighthouse se zaměřují na poradenství v době, kdy se mění pravidla hry (například banky v dnešní době řeší potřebu být flexibilnější, pracují s velkými daty a masivně digitalizují).

Zároveň úzce spolupracují s ostatními konzultantskými týmy. „Velmi často je potřeba zapojit členy týmu s různými znalostmi a zkušenostmi, abychom mohli zákazníkům nabídnout komplexní řešení jejich problémů – data nestojí sama o sobě a vždy je třeba zajistit, aby příslušné řešení přineslo konkrétní a měřitelné výsledky byznysu,“ popisuje David Slánský, řídící partner KPMG Lighthouse v regionu EMA, a dodává konkrétní případ: „Ve významné automobilce například pomáháme zavést Next Best Action, tedy mechanismus personalizovaných nabídek zákazníkům na základě jejich vlastností či předchozího chování – na takovém projektu je nutné propojit kolegy se znalostí datové architektury, datové analýzy a segmentace s odborníky z týmu Customer & Digital, kteří rozumějí chování zákazníků, tak aby řešení ocenila jak automobilka, tak její zákazníci.“

Na čem pracuje consulting KPMG

KPMG

Data v českých firmách

České firmy vnímají rostoucí důležitost dat, snaží se sledovat trendy a mají zájem zavádět moderní technologie. Podle konzultantů KPMG se ale potýkají s překážkami, jako jsou velká komplexita datových a digitalizačních projektů, chybějící konzistentní řízení dat a jejich porozumění napříč organizací, nereálná očekávání od technologií a v neposlední řadě také nedostatek zaměstnanců s danou odborností. 

„České firmy ale reagují na změny světa dat srovnatelnou rychlostí jako zahraniční konkurence. Z mezinárodního benchmarku v oblasti řízení dat (Advanced Data Management Maturity Assessment), který KPMG provedla v předchozích letech, vyplývá, že v mnohých oblastech české firmy dokonce vyčnívají nad celosvětovým průměrem,“ upřesňuje Principal Consultant KPMG Lighthouse Ondřej Kulhánek.

Firemní kultura v KPMG

Akce pro zaměstnance:  Teambuildingové aktivity, odborné konference a semináře pro klienty, zaměstnance i uchazeče, hackatony a meetupy, dobrovolnické aktivity

Fungování týmů: Menší týmy zaměřené na specifickou oblast (například Customer & Digital, Lighthouse apod.)

Kariérní růst uvnitř společnosti: Ano. KPMG je ideální místo pro rychlý start kariéry i pro dlouhodobé působení zkušených profesionálů

Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí: Ano

Video

Hlavním cílem KPMG Lighthouse týmu je podporovat klienty ve využívání dat, která jsou relevantní pro jejich podnikání a tím tak posouvat jejich technologické možnosti.

Nestát na místě a neustále se rozvíjet

Své specialisty si KPMG i sama vychovává. V minulých letech byla u zrodu magisterského oboru Data a analytika pro business a MBA programu Data & Analytics for Business Management na pražské Vysoké škole ekonomické. Velkou roli ale hraje i samostudium, a zejména práce na konkrétních projektech.

Odhalování podvodů za 0,01 vteřiny v KB pojišťovně

KPMG Lighthouse nedávno zavedl v KB pojišťovně nové řešení pro boj s pojistnými podvody. Aplikace s využitím umělé inteligence dokáže identifikovat, zda hlášená pojistná událost nese znaky podvodu. „Výhodou AI je tzv. supervised learning, což znamená, že se aplikace neustále zlepšuje na základě dalších lidských vstupů, které ihned zohlední. Zároveň je AI schopna najít souvislosti, které by člověka nenapadly,“ popisuje Ondřej Bauer, šéf českého KPMG Lighthouse.

„S Otou Novotným, šéfem katedry informačních technologií VŠE, jsme se shodli, že v Česku chybějí odborníci na aplikaci dat a analytiky v byznysu a že pro pochopení problematiky je dnes už jeden předmět málo,“ popisuje David Slánský. Vítáni jsou i studenti z neekonomických škol a humanitních oborů, program může být jejich hlavní i vedlejší specializací. Klíčové je podle Slánského pochopit, jak funguje byznys. Jeden semestr studia tvoří praxe, ať už v KPMG, nebo jinde.

Firemní kultura v KPMG

Počet zaměstnanců: 1100 celkem, 150 v MC

Počet poboček: 4 (Praha, Brno, Ostrava, České Budějovice)

Dress code: Business formal pro kontakt s klienty, business casual a smart casual pro práci v kanceláři

Tykání nebo vykání: Tykání

Dog friendly office: Ne

Anglicky mluvící kolegové: Ano

Kanceláře: Moderní designové pracovní prostředí s volnočasovými zónami i klidnými prostory pro nerušené soustředění. Centrála nedávno prošla kompletní rekonstrukcí.

Školení pro nováčky i zkušenější kolegy

V KPMG dostanou šanci i úplní nováčci, často ještě během studia na vysoké škole. Kromě soft skills školení zaměřených na komunikaci či vedení lidí společnost zajišťuje i technické vzdělávání. Jde například o certifikace TOGAF, Archimate, ITIL, CISM, Certified Ethical Hacker, ISO 27 000 nebo školení na Python a SQL. 

Mnoho kolegů u nás také absolvuje certifikaci PRINCE2 pro projektové řízení nebo Lean Six Sigma. Máme mezi námi i kolegy, kteří se věnují oblasti financí a aktuálně procházejí CFA certifikací,“ přibližuje Jana Štěrbová. Díky globální síti mají zaměstnanci možnost využít i pestrou nabídku zahraničních školení třeba v oblasti finančního modelování nebo akademii pro solution architekty.

První dny v pozici konzultanta

kpmg
kpmg
kpmg
Left
Right

Video

Náročné úkoly pro velké české i světové společnosti – to je denní chleba consultingu v KPMG.

Manifest 121: v hlavní roli člověk

Mohlo by se zdát, že z povahy práce Management Consultingu budou mít zdejší konzultanti technologie jako mantru. Vnímají je ale především jako prostředek. V KPMG pracují s východiskem, že všechny produkty a služby musejí v první řadě sloužit člověku. Technologie jsou nástrojem, jak se dobrat k určitému cíli, ale je to uživatel (zaměstnanec, klient, občan), kvůli kterému potřeba inovace vůbec vznikla. Tyto myšlenky KPMG loni formulovala do Manifestu 121, který navazuje na Karla Čapka a reaguje na společenskou diskuzi o digitalizaci, z níž se často lidská podstata potichu vytrácí.

ROZHOVOR

Konir

Šéf vývojářů v KPMG: Umělá inteligence dnes zvládne téměř cokoli, v Česku ji využíváme zbytečně málo

PŘEČÍST
Konir

„Učinili jsme měřítkem lidského řádu stroje a nikoliv lidi; ale za to nemohou stroje, za to můžeme my,“ napsal před sto lety ve své hře R.U.R. Karel Čapek. Pandemie koronaviru urychlila technologický pokrok ve firmách a digitalizace práce se stala přes noc absolutní nutností. Potřeba neopomíjet při tom člověka a vrátit do pracovních i osobních vztahů lidskost je čím dál naléhavější. KPMG, která celé řadě firem s technologickým rozvojem pomáhá, si to dobře uvědomuje a tuto potřebu formuluje do veřejného Manifestu 121

„Pokusili jsme se dát dohromady ponaučení, které bychom si mohli vzít z koronakrize. Technologie proniká do všech odvětví lidské činnosti a my nesmíme zapomínat na unikátní lidské schopnosti a dovednosti, které stroj nebo počítač může doplnit, ale nejdou strojem nahradit,“
říká k Manifestu 121 Petr Bučík, šéf MC.  

4 principy Manifestu 121

kpmg
kpmg
kpmg
Left
Right

Zásadní je podle KPMG myslet na člověka na samém začátku v podstatě jakékoli lidské činnosti. Nezačínat nástroji, ale lidskou přirozeností. Až poté zvažovat, jaké technologie k naplnění našich potřeb potřebujeme. „Digitalizace nestojí sama o sobě, ale je vždycky navázaná na lidi. Měla by být jen nástrojem a prostředkem, jak něčeho docílit. To je důvod, proč manifest vznikl. Vždycky koukáme na projekty očima klienta nebo kohokoli ze zúčastněných lidí,“ vysvětluje Lukáš Cingr, Head of Customer & Digital. 

Naše IT projekty většinou trvají jen několik týdnů. Lidé díky tomu za sebou vidí konkrétní výstupy a jejich přínos pro klienta. Během jednoho kvartálu se taky pustí do více věcí.“

Tomáš Janků, Area Lead pro vývoj
KMPG
KPMG poskytuje služby v oblasti auditu, daní, poradenství a práva stovkám firem z celé řady odvětví, zejména však z finančního, energetického a nemovitostního trhu. Klientům pomáhá zmírňovat rizika a správně uchopit obchodní příležitosti u nás i v zahraničí. Jako součást celosvětové sítě poradenských společností se KPMG Česká republika může opřít o znalosti a zkušenosti více než 236 tisíc expertů, kteří působí ve 145 státech světa. Vizí a dlouhodobým plánem firmy je dělat skvělou práci pro úspěšné společnosti a být tak díky tomu pro ně vyhledávaným partnerem. A zároveň být atraktivním zaměstnavatelem pro absolventy vysokých škol, kterým společnost nabízí množství juniorních pozic a dává jim tak příležitost vyrůst.

Sledujte nás
na sociálních sítích

SOUVISEJÍCÍ PROFILY

CSOB

ČSOB: Moderní bankovnictví je data-driven. Mění se klienti i procesy

POZNAT FIRMU
CNC

Mediální dům 2.0? Vydavatelství CNC prochází velkou digitální transformací. Staví ji na lidech, datech a technologiích

POZNAT FIRMU
Left
Right